Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja miejska w Raciborzu po nowemu? Tak będą wygląda nowe linie autobusowe? [ZOBACZ]

Arkadiusz Biernat
Analiza wskazuje, że znaczną część winy za taki stan rzeczy wynika z filozofii opartej na zasadzie „wstążki”, gdzie trasa rozpoczyna się poza miastem, przecina miasto i kończy się poza miastem, zwykle w innej dzielnicy. Skutkiem przejazdów przez miasto w ściśle określonych godzinach jest dublowanie się kursów ( do pracy, szkoły, powrót z pracy). Są godziny, kiedy to wszystkie autobusy spotykają się w jednym miejscu, w praktycznie o tej samej porze. Potem następuje długa przerwa, bez żadnego kursu. Zaletą tego jest niewielka ilość potencjalnych przesiadek.
Mechanizmy dublowania, krzyżowania się tras sprawiają, że system ogólnie jest kosztowny i mało efektywny.

Główne założenia nowej koncepcji są takie, aby wydzielone zostały dwie linie poruszające się w pętli pomiędzy trzema głownymi punktami miasta oraz jedna linia dla zakładów pracy.

W ten sposób w obrębie Śródmieścia będą stale krążyć cztery autobusy. W głównych punktach autobus pojawi się co 10 - 20 minut. Duża częstotliwość kursowania zwiększy dostępność komunikacji. Ponadto, pomyłki przy wsiadaniu do autobus będą oprócz straty czasu właściwie bez konsekwencji, gdyż za 20-30 minut autobus wróci w to samo miejsce. Bilet czasowy umożliwi skorzystanie z właściwej linii. Dużą zmianą będzie to, że, pętle na końcówkach linii nie będą wykorzystywane na postój autobusów.

Utrzymana ma być linia 6, do czasu rozwiązania problemu pętli w okolicach ul. Kołłątaja.

System ma jednak wadę. Zmiana układu linii sprawi, że ruch pomiędzy dwoma dzielnicami wymagać będzie przesiadania się na właściwy autobus. Jednak czas oczekiwania na autobus nie powinien być zbyt długi. Będziemy dążyć do tego, aby maksymalny czas przejechania jednej pętli w centrum nie przekroczył 45 minut. Założony okres ważności musi pozwolić na skuteczną przesiadkę.
Zmiana organizacji komunikacji miejskiej nie będzie wiązała się ze zmianą lokalizacji przystanków. Nowy układ linii będzie wykorzystywał dotychczasową infrastrukturę.

KONSULTACJE W SPRAWIE KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W RACIBORZU [KLIKNIJ I ZABIERZ GŁOS]
Analiza wskazuje, że znaczną część winy za taki stan rzeczy wynika z filozofii opartej na zasadzie „wstążki”, gdzie trasa rozpoczyna się poza miastem, przecina miasto i kończy się poza miastem, zwykle w innej dzielnicy. Skutkiem przejazdów przez miasto w ściśle określonych godzinach jest dublowanie się kursów ( do pracy, szkoły, powrót z pracy). Są godziny, kiedy to wszystkie autobusy spotykają się w jednym miejscu, w praktycznie o tej samej porze. Potem następuje długa przerwa, bez żadnego kursu. Zaletą tego jest niewielka ilość potencjalnych przesiadek. Mechanizmy dublowania, krzyżowania się tras sprawiają, że system ogólnie jest kosztowny i mało efektywny. Główne założenia nowej koncepcji są takie, aby wydzielone zostały dwie linie poruszające się w pętli pomiędzy trzema głownymi punktami miasta oraz jedna linia dla zakładów pracy. W ten sposób w obrębie Śródmieścia będą stale krążyć cztery autobusy. W głównych punktach autobus pojawi się co 10 - 20 minut. Duża częstotliwość kursowania zwiększy dostępność komunikacji. Ponadto, pomyłki przy wsiadaniu do autobus będą oprócz straty czasu właściwie bez konsekwencji, gdyż za 20-30 minut autobus wróci w to samo miejsce. Bilet czasowy umożliwi skorzystanie z właściwej linii. Dużą zmianą będzie to, że, pętle na końcówkach linii nie będą wykorzystywane na postój autobusów. Utrzymana ma być linia 6, do czasu rozwiązania problemu pętli w okolicach ul. Kołłątaja. System ma jednak wadę. Zmiana układu linii sprawi, że ruch pomiędzy dwoma dzielnicami wymagać będzie przesiadania się na właściwy autobus. Jednak czas oczekiwania na autobus nie powinien być zbyt długi. Będziemy dążyć do tego, aby maksymalny czas przejechania jednej pętli w centrum nie przekroczył 45 minut. Założony okres ważności musi pozwolić na skuteczną przesiadkę. Zmiana organizacji komunikacji miejskiej nie będzie wiązała się ze zmianą lokalizacji przystanków. Nowy układ linii będzie wykorzystywał dotychczasową infrastrukturę. KONSULTACJE W SPRAWIE KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W RACIBORZU [KLIKNIJ I ZABIERZ GŁOS] PK Racibórz
Komunikacja miejska w Raciborzu po nowemu? Urząd Miasta Racibórz i Przedsiębiorstwo Komunalne sp. z o.o., zapraszają mieszkańców miasta do konsultacji społecznych w sprawie nowego systemu komunikacji miejskiej w Raciborzu. Szykuje się rewolucja. Zobaczcie proponowane zmiany.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na raciborz.naszemiasto.pl Nasze Miasto