Projekty te nie tylko promują działalność PWSZ w środowisku lokalnym, czy poza nim, ale pozwalają studentom przede wszystkim doskonalić warsztat i doświadczać tak ważnej roli przyszłych dydaktyków, czy wychowawców młodego pokolenia - mówi dr Gabriela Habrom-Rokosz, prowadząca FOTON.
Na przełomie października i listopada, czyli krótko po "Pocztówce z Kobyli" - zrealizowaliśmy kolejny projekt fotograficzny "Cztery żywioły" z udziałem uczniów kilku kędzierzyńskich szkół - dodaje.
Warsztaty fotograficzne, obejmujące zarówno technologie klasyczne, jak i cyfrowe odbyły się w pracowniach specjalistycznych [fotograficzno-mulimedialnej oraz ciemni fotograficznej] Instytutu Sztuki PWSZ w Raciborzu według programu autorstwa dr Gabrieli Habrom-Rokosz z udziałem studentów II roku kierunku: edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - członków Studenckiego Koła Naukowego Fotografii Artystycznej FOTON.
Projekt realizowany był w dwóch kilkugodzinnych etapach z uwagi na bardzo liczną grupę zainteresowanych [60 uczestników]. Specjalnie przygotowane studio fotograficzne z możliwością natychmiastowego prezentowania efektów działań twórczych, zamieniało się to w scenę szalejącego żywiołu ognia, to znów w iluzję wody, czy huraganu. Laboratorium fotograficzne zaś [ciemnia fotograficzna] było miejscem powstawania tajemniczych obrazów ziemi, inspirowanych skarbami natury w postaci różnorodnych roślin, minerałów i innych materii. W ciemni oczywiście młodzież miała okazję doświadczać klasycznych technologii fotograficznych tj. np. luksografii, czy tonowania barwnego.
Więcej zdjęć Fotonu zobacz TUTAJ
O projektach realizowanych przez członków Studenckiego Koła Naukowego Fotografii Artystycznej Foton w Raciborzu, czytaj także w piątek 30 listopada w Dzienniku Zachodnim
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?