Polisy w czasach koronawirusa: 16.11.2020. Jak kupować najlepiej i najkorzystniej - online czy bezpośrednio w agencji

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
W pandemii więcej wydajemy na polisy, ale w agencjach a nie online. Karolina Misztal / Polska Press
Zagrożenia, jakie mocniej odczuwamy w czasie pandemii koronawirusa niż wcześniej, skłaniają nas do wydawania więcej pieniędzy na ubezpieczenia. Jednak o ile z innymi transakcjami chętnie przenosimy się do sieci, o tyle trend ten omija polisy.

Dla firm ubezpieczeniowych stanowi to spore zaskoczenie, bo akurat z usługami bankowymi czy innymi finansowymi nie mamy oporów; komputer czy smartfon już przedtem stawały się głównym narzędziem do kontaktów z bankiem, a w pandemii ten proces jeszcze przyspieszył.

Mimo ograniczeń związanych z COVID polisy wolimy kupować w biurach ubezpieczycieli a nie online

Tymczasem opierając się przykładowo na danych finansowych CUK Ubezpieczenia, widać to zjawisko jak pod lupą. Klienci tego multiagenta w pierwszej połowie br. wydali na składki w punktach stacjonarnych 3,5 raza więcej niż w pierwszej połowie 2019 r., a w odniesieniu do polis obsługiwanych przez Internet ten wzrost był zaledwie o 30 proc.

Dlaczego doradca w agencji?

Co jest powodem, dla którego mimo rozwoju narzędzi internetowych i porównywarek Polacy nadal wolą zakupić ubezpieczenie bezpośrednio u Doradcy?
Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku jaką oferuje porównywarka z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego – mówi Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia. – Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Doradcy ubezpieczeniowi mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania – dodaje Maciej Kuczwalski.

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

Firmy ubezpieczeniowe w tej sytuacji są skłonne rozwijać model hybrydowy, łączący obsługę tradycyjną z obsługą online – najlepiej płynnie. W Internecie można bowiem zapoznać się ogólnie z ubezpieczeniami określonej kategorii, porównać ceny – ułatwiają to coraz powszechniejsze i doskonalsze narzędzia typu porównywarki – a potem, już po konsultacji osobistej z agentem czy innym doradcą ubezpieczeniowym, polisę można obsługiwać przez internet. Na wzór choćby sposobu w jaki korzystamy z kont bankowych.

Porównywarka online to nie wszystko

Na pewno nikogo kto kupuje polisę nie trzeba specjalnie przekonywać do potrzeby korzystania z porównywarek. Porównywarki online są w stanie w ciągu chwili porównać oferty kilku lub kilkudziesięciu ubezpieczycieli.
Co dalej? Tutaj pojawia się właśnie miejsce dla tradycyjnie związanego z obsługą polis agenta ubezpieczeniowego lub innego doradcy z tego zakresu. Ale nawet oni – zwłaszcza multiagenci działający na rzecz kilku towarzystw ubezpieczeniowych, korzystają z porównywarek.
– Należy pamiętać, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe. Doradca w każdej chwili jest do dyspozycji klienta, nie tylko na etapie sprzedaży polisy, kiedy odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości. Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić – wyjaśnia Maciej Kuczwalski,

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Pandemia nastraszyła Polaków, zaczęli się kupować ubezpieczenia

Wideo

Materiał oryginalny: Polisy w czasach koronawirusa: 16.11.2020. Jak kupować najlepiej i najkorzystniej - online czy bezpośrednio w agencji - Wieluń Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.