Pierwszy kilometr nowej drogi Racibórz - Pszczyna gotowy! [ZDJĘCIA LOTNICZE]

AK, UM
Budowa Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna idzie zgodnie z planem. W ubiegłym tygodniu na odcinku od Żor w kierunku Rybnika został położony pierwszy kilometr nawierzchni bitumicznej na jednym z pasów ruchu.
Budowa Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna idzie zgodnie z planem. W ubiegłym tygodniu na odcinku od Żor w kierunku Rybnika został położony pierwszy kilometr nawierzchni bitumicznej na jednym z pasów ruchu. Klaudia Kesten
Budowa Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna idzie zgodnie z planem. W ubiegłym tygodniu na odcinku od Żor w kierunku Rybnika został położony pierwszy kilometr nawierzchni bitumicznej na jednym z pasów ruchu. ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Pierwszy kilometr drogi Racibórz-Pszczyna w Rybniku gotowy!

Pierwszy symboliczny kilometr jednego pasa ruchu drogi regionalnej został przygotowany od strony Żor. Najpierw powstały warstwy podbudowy drogi i wreszcie wykonawca położył pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej

– mówi Jacek Hawel naczelnik wydziału dróg w rybnickim magistracie.

Przypomnijmy, że droga Racibórz-Pszczyna będzie miała po dwa pasy ruchu w dwóch kierunkach, wykonawca położył pierwszy odcinek jednego z dwóch pasów biegnących w kierunku Rybnika.

Inwestycja jest zaawansowana na wszystkich odcinkach, jednocześnie trwają intensywne prace związane z betonowaniem 13 obiektów mostowych.

- Trwa betonowanie elementów wiaduktu drogowego nad linią kolejową w okolicach ul. Szybowcowej, podobne prace toczą się na węźle gotartowickim. Prace związane z betonowaniem są prowadzone również na wiadukcie w ciągu ulicy Boguszowickiej i Ziemskiej – dodaje Jacek Hawel.

W ubiegłym miesiącu wykonawca lał beton przez około 30 godzin ciągle, bez przerwy, na wiadukcie przy Wodzisławskiej, gdzie dostarczył 140 betoniarek betonu

– dodaje Jacek Hawel naczelnik wydziału dróg w rybnickim magistracie.

– Przypominam, że wykonawca na terenie budowy ustawił betoniarnię, specjalnie na potrzeby budowy drogi i to ona na bieżąco obsługuje plac budowy - mówi.

Na całym odcinku zakończyły się prace związane z wymianą gruntów. Dobiegają końca prace związane z palowaniem i wzmacnianiem ziemi pod budowę drogi. Niedługo wykonawca rozpocznie budowanie kolejnych warstw podbudowy drogi.

– Estakada między dzielnicami Chwałowice i Zamysłów będzie przebiegała nad liniami kolejowymi. Do jej budowy została wykorzystana metoda tzw. nasuwania podłużnego, co oznacza, że wykonawca najpierw musi wybudować skomplikowane urządzenie wraz z formą, do której wleje beton. Następnie, zastygłe elementy konstrukcji wiaduktu zaczną być wysuwane i po kawałku nakładane nad linią kolejową – wyjaśnia Jacek Hawel.

Na odcinku przebiegającym przez dzielnicę Chwałowice do końca lipca potrwają prace związane z przebudową ciepłociągu. Po przebudowie i przeprowadzeniu niezbędnych testów szczelności i wytrzymałości instalacji zostanie ona przekazana właścicielowi sieci.

Najbardziej zaawansowane prace trwają na węźle świerklańskim, gdzie konstrukcja wiaduktu jest już gotowa. Toczą się tam prace wykończeniowe związane z tzw. galanterią betonową. W tym tygodniu planowane jest zakończenie prac związanych z budową ronda pod wiaduktem na tym węźle. Od przyszłego tygodnia ruch samochodowy zostanie poprowadzony przez nowe rondo, które będzie już docelowym układem drogowym w tym miejscu.

ZOBACZ WIDEO Z NASZEGO PRZEJAZDU ŚLADEM DROGI RACIBÓRZ - PSZCZYNA W LUTYM 2018 ROKU
Wideo: A.Król, B.Pudełko

Budowa Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna rozpoczęła się w kwietniu 2017 roku

Budowę rybnickiego odcinka drogi „Racibórz – Pszczyna” realizuje wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia.

Firma realizuje dwa zadania – „Budowę Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna (etap I do IV) w Rybniku i Żorach” oraz „Budowę Drogi Śródmiejskiej na odcinku od Węzła Śródmiejskiego do skrzyżowania z ulicą Obwiednia Południowa w Rybniku”.

Planowany termin zakończenia inwestycji to lato 2019 roku.

Wartość, najwyższego w historii miasta dofinansowania z funduszy europejskich, to 289.989.933 zł, łączna wartość projektu to 433.700.000 zł.

Długość budowanego odcinka południowej obwodnicy miasta to 10.22 kilometra, dzięki czemu Rybnik uzyska szybkie połączenie z autostradą A1. Długość Drogi Śródmiejskiej to 860 metrów.

Na trasie drogi budowanych jest 13 obiektów mostowych i 5 bezkolizyjnych węzłów.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie