Od 7 lutego na moście w Turnie Małej zamknięty jest pas w kierunku Lublina, obowiązuje ruch wahadłowy oraz ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów do 30 km/h. Uszkodzenie liny sprężającej całą konstrukcję ma wpływ na nośność obiektu i dlatego nie jeżdżą tamtędy także pojazdy nienormatywne o masie powyżej 40 ton.
Na ogłoszony 16 lutego przetarg wpłynęły dwie oferty:
- VSL POLSKA - za 848 085 zł
- B4 - za 553 871 zł
Oferty obejmują wymianę uszkodzonej liny stalowej, sprężającej konstrukcję mostu, wraz z elementami towarzyszącymi. Prace muszą zakończyć się w ciągu 110 dni od podpisania umowy, które planowane jest na kwiecień.
Most powstał latach 1949-1952, a do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Obiekt mierzy 295 metrów i składa się na niego dziewięć przęseł. Od momentu powstania był kilkukrotnie remontowany i przebudowywany.
Ostatnio w latach:
- 2001 - wzmocniono konstrukcję stalową mostu; wymieniono liny sprężające przęsła kratowe z jazdą dołem - zwiększono średnicę lin z 35,5 mm na 45,5 mm i zwiększono siłę sprężającą,
- 2008-2009 - wymieniono bariery ochronne, ekrany osłonowe z blachy zamontowane na przęsłach kratowych z jazdą dołem,
- 2014 - wymienione zostały urządzenia dylatacyjne nad podporami (4 szt.) oraz wymieniona została nawierzchnia jezdni na części obiektu; wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stali balustrad na przęśle nr 1, łożysk oraz lin sprężających na całym moście,
- 2017 - wymieniono urządzenia dylatacyjne (2szt.),
- 2021-2022 - wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni na całym moście, wyremontowano konstrukcję stalową dźwigarów i balustrad, ustawiano bramownicę na najazdach na obiekt.
Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?