Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa linii tramwajowej na Bielany - stan zaawansowania.

Redakcja

Budowa linii tramwajowej na Bielany w Toruniu

Umowa na projekt i budowę linii tramwajowej do Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, o wartości 42,9 mln złotych netto, została podpisana 29 grudnia 2010 roku.

Strony: Budimex S.A. i Gmina Miasta Toruń.

Aktualnie zadanie prowadzi Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.

Termin zakończenia  zakończenie budowy – czerwiec 2014.

Termin uruchomienia przewozów na nowej trasie – druga połowa 2014 r..

Zadanie wykonywane w ramach:

Projekt: „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”

Podprojekt III „Budowa linii tramwajowej do Uniwersytetu Mikołaja Kopernika”

Budowa torowiska na Bielany jest podzielona na trzy zadania:

Zadanie 1 „Budowa linii tramwajowej do UMK” – ok. 2215 mpt. torowiska.

Zadanie 2 „Powiązanie linii na osiedle Bielany (do UMK) z osiedlem Rubinkowo (skrosowanie linii tramwajowej w Al. Solidarności)” – ok.455 mpt. torowiska.

Zadanie 3 „Modernizacja pętli Olimpijska do potrzeb obsługi linii na osiedle Bielany (do UMK)” – ok. 400 mpt. torowiska.

Aktualne średnie zaawansowanie rzeczowe - 75 proc.

Wykonywane prace:

Zadanie 1

Przy ul. Sienkiewicza trwają prace związane z wykonaniem nawierzchni chodników i przygotowania do układania warstw bitumicznych w jezdni. Tory już zostały ułożone. Do wykonania pozostało jedynie włączenie w ulice Bema i Broniewskiego i te prace są zaplanowane na początek kwietnia (po imprezie żużlowej, aby nie powodować utrudnień na drodze krajowej).

Na ul. Gagarina zaawansowanie prac sięga 60 proc., obecnie są wykonywane następujące asortymenty robót:

montaż szyn i wykonanie belek wzdłużnych w rejonie Pl. Frelichowskiego; połączenie odcinka torów na ul. Gagarina (450 m) z ul. Sienkiewicza (500 m) ma być wykonane do końca lutego,

odcinek od rektoratu UMK w kierunku Szosy Okrężnej jest w trakcie budowy, zakończenie robót torowych zaplanowano na koniec marca,

Pl. Frelichowskiego jest przygotowywany do robót bitumicznych, obecnie są wykonywane zasypki gotowych belek torowiska wzdłuż Szosy Okrężnej.

Zadanie 2

W Al. Solidarności,  prace są zaawansowane w 72 proc. Od 17 stycznia trwa przebudowa skrzyżowania Al. Solidarności z Placem NOT trwają roboty na placu NOT. Pod część drogową i torową są wykonywane podbudowy, trwa budowa sygnalizacji świetlnej na Placu Teatralnym. Na 1 marca zaplanowano wyłączenie ruchu tramwajowego - (w zalezności od postępu robót wyłączenie może nastąpić szybciej). Wtedy będzie można rozebrać torowisko i wykonać włączenie torów w Al. Solidarności.

Zadanie 3

Tory odstawcze przy pętli Olimpijska. Zakończono wykonywanie zadania. Uzyskano decyzję PINB na użytkowanie.  

Zakończyła się przebudowa wszystkich ważniejszych kolizji blokujących prace torowe (pozostał wodociąg na placu NOT). Zostało już także wykonane wzmocnienie kanału ogólnospławnego o długości ok. 400 m w rejonie ul. Sienkiewicza.

Stały, wielobranżowy nadzór inwestorski nad prawidłowością realizacji inwestycji pełniony jest przez Biuro Inżyniera Kontraktu. Podmiotem realizującym tę funkcję jest konsorcjum ECM Group Polska S.A.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa linii tramwajowej na Bielany - stan zaawansowania. - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na raciborz.naszemiasto.pl Nasze Miasto